четверг, 17 декабря 2015 г.

Я - куратор!


Шановні читачі, колеги!

Ось і завершилось наше навчання на 2-місячних
дистанційних курсах "Куратор змісту-4",
які проводились на базі НТУ "ХПІ", 
тьютори курсу: Кухаренко В.М., Главчева Ю.М.

Ми живемо в епоху інформаційних технологій і вміння
працювати з інформацією, аналізувати її, систематизувати
її в конкретній предметній області, створювати на її основі нову -
набуває великого значення.
Курування змісту допомагає нам швидко орієнтуватись
у морі інформації, обробляти, продукувати і ділитися нею з користувачами,
колегами.



На протязі навчання я засвоїла багато нових веб-ресурсів,
навчилась оцінювати достовірність інформації,
дотримуватися авторських прав інших учасників Інтернет спільноти, ліцензувати власні матеріали за допомогою відкритих ліцензій Creative Commons (проліцензувала власний блог "Бібліотека коледжу СНАУ"),
проводити наукометричні дослідження,
працювати в електронних бібліотеках, коректно вводити пошукові запити,
управляти бібліографією, створила електронні газети
Paper.li  і електронний журнал Scoop.it,

ділилась інформацією по темі курування ("Інформаційні технології і бібліотеки") на своїх сторінках у ФейсбуціGoogle+,
писала повідомлення (більше 20) у своєму блозі.

Відомий майстер новин у мережах (куратор змісту) Роберт Скобл (http://socialmediatoday.com/tatiana-aders/1783216/robert-scoble-content- curation-interview) відзначає, що"Куратор інформації - це хімік. Він змішує атоми для створення інфо-молекул, підвищуючи цінність цієї молекули".

Ми всі звикли здійснювати пошук інформації в мережі через Google або аналогічні йому системи пошуку інформації. На жаль, вони дозволяють знайти окремі веб-сторінки з великою кількістю непотрібної інформації (шумом), і не дозволяють організувати, відсортувати (відокремити) інформацію.

Успішне курування вимагає цінних джерел інформації в Інтернеті, які створюють люди. Чим ширше Ваша мережа, в яку входять кращі із кращих експертів, агрегатори, тим вищою буде Ваш рівень курування.

Веб-інструменти, які допомагають куратору систематизувати інформацію в режимі реального часу, забезпечують перевагу в куруванні змісту. Чим краще інструмент, тим вищу якість можна забезпечити.
Все це ми з'ясували на курсі.
І тепер спробуємо примінити у своїй діяльності.

Інформація, яку ми отримали на протязі навчання дуже цінна,
хочеться поділитись нею зі своїми колегами, студентами.

Планую у наступному році включити до щорічного плану заходів
тренінги зі студентами на тему: "Як я оцінюю інформацію. Достовірність
інформації і фото", "Робота з відкритими освітніми ресурсами",
"Робота з бібліотечними ресурсами" та інші.

Цікава інформація з курсу:

Ми знаходимося під постійним шквалом інформації, що надходить із соціальних мереж (Contemplating a Content Curation Concept | Social Media Todayhttp: //bit.ly/OphM8J, http://www.fastcompany.com/1834177/content-curators-are-new- superheros-web). Наприклад:

  • 72 годин відео завантажується на YouTube кожну хвилину
  • 340000000 твітів транслюються щодня
  • 25000000000 одиниць контенту створюються на Facebook кожен місяць
  • За один день 250 млн. фотографій завантажується на Facebook, 864000 годин відео завантажується на YouTube, і 294 млрд листів відправляється.
  • У 2010 році в пошуковій системі Google, було 1,2 зеттабайт цифрових бітів і байтів. Через рік обсяг інформації зростає  експоненціально до 1,8 зеттабайт. (Зеттабайт - трильйон гігабайт, тобто 1 з 21 нулями.)
  • За два роки кількість користувачів сервісу Pinterest перевищило 10000000, що робить його самою швидкозростаючою веб-службою, яка досягла 10 млн щомісячних унікальних відвідувачів в США.

На даному етапі користувач мережі повинен уміти працювати з такими видами контенту (How to out curate your competitors http://bit.ly/OEG3wr).
  • Подкасти.
  • Відео.
  • Фото.
  • Презентації.
  • Теми форуму.
  • Питання та відповіді.
  • Дослідження і довгострокові форми змісту.
  • Проекти і продукція.
  • Відгуки про продукт.
  • Патенти

Велика кількість інформації в мережі створює різні проблеми для користувачів (http://www.masternewmedia.org/real-time-news-curation-newsmastering-and-newsradars-the-complete-guide-part-1/):

  • інформаційні потоки продовжують зростати щодня;
  • нові блоги, канали Twitter, джерела новин з'являються щодня;
  • зростає кількість особистої інформації, яка відволікає;
  • існує зростаюча кількість спаму; маркетинг або прес-релізи часто замасковані під блог,
  • тwitter та інші соціальні медіа-канали містять велику кількість неперевірених новин та історій, посилань на неякісний або навіть відсутній матеріал;
  • іноді дуже важко відрізнити надійне джерело або спам;
  • титули авторів і мета-інформація часто вводять в оману;
  • неможливо перевіряти новини 24 години на добу, сім днів на тиждень;
  • відсутність навичок ускладнює пошук нових потрібних джерел інформації і новин
  • та інші.

Куратори змісту як раз і займаються збором інформації за конкретною тематикою, аналізують її, оцінюють і надають користувачеві найбільш цінний і корисний контент.

Дякую тьюторам, що навчили нас це робити, ознайомили з методами курування і інструментами, які можна використовувати.

Навчання - це корисно, перш за все, для самого себе, для підвищення свого професійного рівня, для того, щоб почувати себе сучасною людиною і йти в ногу з часом.


1 комментарий:

  1. Людмило, дуже гарна ідея проводити навчання для студентів. Теж маю намір пройти курс "Куратор змісту", але на жаль, зовсім не уявляю, для кого я могла би це поширювати. Виходить, тільки для власного зростання...

    ОтветитьУдалить

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...