Шановні читачі, колеги!
Ось і завершилось наше навчання на 2-місячних
дистанційних курсах "Куратор змісту-4",
які проводились на базі НТУ "ХПІ",
тьютори курсу: Кухаренко В.М., Главчева Ю.М.
Ми живемо в епоху інформаційних технологій і вміння
працювати з інформацією, аналізувати її, систематизувати
її в конкретній предметній області, створювати на її основі нову -
набуває великого значення.
Курування змісту допомагає нам швидко орієнтуватись
у морі інформації, обробляти, продукувати і ділитися нею з користувачами,
колегами.
На протязі навчання я засвоїла багато нових веб-ресурсів,
навчилась оцінювати достовірність інформації,
дотримуватися авторських прав інших учасників Інтернет спільноти, ліцензувати власні матеріали за допомогою відкритих ліцензій Creative Commons (проліцензувала власний блог "Бібліотека коледжу СНАУ"),
проводити наукометричні дослідження,
працювати в електронних бібліотеках, коректно вводити пошукові запити,
управляти бібліографією, створила електронні газети
ділилась інформацією по темі курування ("Інформаційні технології і бібліотеки") на своїх сторінках у Фейсбуці, Google+,
писала повідомлення (більше 20) у своєму блозі.
Відомий майстер новин у мережах (куратор змісту) Роберт Скобл (http://socialmediatoday.com/tatiana-aders/1783216/robert-scoble-content- curation-interview) відзначає, що"Куратор інформації - це хімік. Він змішує атоми для створення інфо-молекул, підвищуючи цінність цієї молекули".
Ми всі звикли здійснювати пошук інформації в мережі через Google або аналогічні йому системи пошуку інформації. На жаль, вони дозволяють знайти окремі веб-сторінки з великою кількістю непотрібної інформації (шумом), і не дозволяють організувати, відсортувати (відокремити) інформацію.
Успішне курування вимагає цінних джерел інформації в Інтернеті, які створюють люди. Чим ширше Ваша мережа, в яку входять кращі із кращих експертів, агрегатори, тим вищою буде Ваш рівень курування.
Веб-інструменти, які допомагають куратору систематизувати інформацію в режимі реального часу, забезпечують перевагу в куруванні змісту. Чим краще інструмент, тим вищу якість можна забезпечити.
Все це ми з'ясували на курсі.
І тепер спробуємо примінити у своїй діяльності.
Інформація, яку ми отримали на протязі навчання дуже цінна,
хочеться поділитись нею зі своїми колегами, студентами.
Планую у наступному році включити до щорічного плану заходів
тренінги зі студентами на тему: "Як я оцінюю інформацію. Достовірність
інформації і фото", "Робота з відкритими освітніми ресурсами",
"Робота з бібліотечними ресурсами" та інші.
Цікава інформація з курсу:
Ми знаходимося під постійним шквалом інформації, що надходить із соціальних мереж (Contemplating a Content Curation Concept | Social Media Todayhttp: //bit.ly/OphM8J, http://www.fastcompany.com/1834177/content-curators-are-new- superheros-web). Наприклад:
- 72 годин відео завантажується на YouTube кожну хвилину
- 340000000 твітів транслюються щодня
- 25000000000 одиниць контенту створюються на Facebook кожен місяць
- За один день 250 млн. фотографій завантажується на Facebook, 864000 годин відео завантажується на YouTube, і 294 млрд листів відправляється.
- У 2010 році в пошуковій системі Google, було 1,2 зеттабайт цифрових бітів і байтів. Через рік обсяг інформації зростає експоненціально до 1,8 зеттабайт. (Зеттабайт - трильйон гігабайт, тобто 1 з 21 нулями.)
- За два роки кількість користувачів сервісу Pinterest перевищило 10000000, що робить його самою швидкозростаючою веб-службою, яка досягла 10 млн щомісячних унікальних відвідувачів в США.
На даному етапі користувач мережі повинен уміти працювати з такими видами контенту (How to out curate your competitors http://bit.ly/OEG3wr).
- Подкасти.
- Відео.
- Фото.
- Презентації.
- Теми форуму.
- Питання та відповіді.
- Дослідження і довгострокові форми змісту.
- Проекти і продукція.
- Відгуки про продукт.
- Патенти
Велика кількість інформації в мережі створює різні проблеми для користувачів (http://www.masternewmedia.org/real-time-news-curation-newsmastering-and-newsradars-the-complete-guide-part-1/):
- інформаційні потоки продовжують зростати щодня;
- нові блоги, канали Twitter, джерела новин з'являються щодня;
- зростає кількість особистої інформації, яка відволікає;
- існує зростаюча кількість спаму; маркетинг або прес-релізи часто замасковані під блог,
- тwitter та інші соціальні медіа-канали містять велику кількість неперевірених новин та історій, посилань на неякісний або навіть відсутній матеріал;
- іноді дуже важко відрізнити надійне джерело або спам;
- титули авторів і мета-інформація часто вводять в оману;
- неможливо перевіряти новини 24 години на добу, сім днів на тиждень;
- відсутність навичок ускладнює пошук нових потрібних джерел інформації і новин
- та інші.
Куратори змісту як раз і займаються збором інформації за конкретною тематикою, аналізують її, оцінюють і надають користувачеві найбільш цінний і корисний контент.
Дякую тьюторам, що навчили нас це робити, ознайомили з методами курування і інструментами, які можна використовувати.
Навчання - це корисно, перш за все, для самого себе, для підвищення свого професійного рівня, для того, щоб почувати себе сучасною людиною і йти в ногу з часом.
Людмило, дуже гарна ідея проводити навчання для студентів. Теж маю намір пройти курс "Куратор змісту", але на жаль, зовсім не уявляю, для кого я могла би це поширювати. Виходить, тільки для власного зростання...
ОтветитьУдалить